Wydawnictwo WOOD & MOOD zaprasza na koncert premier płytowych 2018:
CZĘŚĆ PIERWSZA
KANTATA JAZZOWA / Ignacy Wiśniewski Trio + Kamil Dominiak
Muzyka: Ignacy Jan Wiśniewski; Teksty: Michał Rusinek
Kamil Dominiak / śpiew
Ignacy Jan Wiśniewski / fortepian
Adam Żuchowski / kontrabas
Pawel Osicki /perkusja
CZĘŚĆ DRUGA
MINIMAL BLOOD : tradycyjne pieśni o kobietach i krwi
Koncepcja: Maja Miró-Wiśniewska
Paweł Grochocki / głos
Maja Miro-Wiśniewska / flety
Kasia Kadłubowska / wibrafon, bębny obręczowe
Paweł Odorowicz / altówka
Bilety dostępne online oraz na godzinę przed koncertem w Centrum św. Jana
Przedsprzedaż
do 20 listopada 2018:
Sektor I: 50 PLN Sektor II: 25 PLN
Po 20 listopada 2018:
Sektor I: 60 PLN Sektor II: 30 PLN
DWIE PREMIERY – O WYDARZENIU
JAZZOWA KANTATA to druga płyta powstałego w 2013 roku zespołu Ignacy Wiśniewski Trio. Do współpracy przy projekcie trójmiejski pianista i kompozytor Ignacy Jan Wiśniewski zaprosił krakowskiego poetę Michała Rusinka, który stworzył oryginalne teksty, wyśpiewane na płycie przez musicalowego solistę, Kamila Dominiaka.
Utwory poety, odnosząc się do ponadczasowych prawd, opisanych nierzadko z kosmicznej perspektywy, dotykają organicznie blisko ludzkiej natury.
Michał Rusinek: „(…) teksty układają się między sercem a rozumem, między emocją a nauką, bo jakoś widocznie tam mnie zaprowadziła wyobraźnia. W niektórych jest nieco patosu, w innych wiele smutku, w jednym jest czysty obłęd – i żart.”
W nowych kompozycjach JAZZOWEJ KANTATY Ignacy Jan Wiśniewski, łącząc swoje klasyczne i jazzowe wykształcenie pianisty z syntezą doświadczeń kompozytorskich zdobytych w teatrach dramatycznych i muzycznych, proponuje mieszankę energicznego, współczesnego jazzu z ujmującym głosem aktora musicalowego – Kamila Dominiaka.
Płyta KANTATA JAZZOWA nagrana w październiku 2018 roku w Monochrom Studio, zrealizowana dzięki wsparciu stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z Programu Młoda Polska 2018.
***
Tematem MINIMAL BLOOD są tradycyjne pieśni o kobietach i krwi. Na płycie pojawią się historie kobiet, które decydują się na zbrodnie, ale także tych, na których zbrodnia jest dokonana; kochanków, którzy giną, bo ich miłość nie jest akceptowana; boskiej kary za planowanie czyjejś śmierci; diabelskiej kary za przyczynienie się do czyjejś śmierci; świętego uniknięcia śmierci. Historie mieszające świat realny i magiczny, które niegdyś służyły zapewne wzmocnieniu moralności. Czytane przez pryzmat współczesności opowiadają o wielowątkowości losów kobiety, o ich wrażliwości i emocjonalności, niemocy, miłości.
Punktem wyjścia jest dla nas tradycja pieśni dziadowskich – ich wymiar sensacyjny, ale także zasada budowania relacji ze słuchającym poprzez opowiadaną historię. Fascynuje nas hipnotyzujący charakter tych pieśni – postanowiliśmy wzmocnić go poprzez sięgnięcie do minimalistycznej awangardy w warstwie instrumentalnej, zaaranżowanej przez zespół na 5 rodzajów fletów, altówkę, wibrafon, bębny i inne instrumenty perkusyjne.
Nagranie płyty zrealizowano przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego.
***
Organizator:
Fundacja WOOD & MOOD
Partner:
Nadbałtyckie Centrum Kultury
Patronat Medialny:
Radio Gdańsk
Pomorze Kultury